Rozpatrywanie skarg i wniosków obywateli
Strona archiwalna
Rozpatrywanie skarg i wniosków obywateli
Wymagane dokumenty:
- Skarga lub wniosek zawierające imię i nazwisko oraz adres osoby wnoszącej skargę.
- Przyjmowane są kserokopie dokumentów, które interesant życzy sobie dołączyć do skargi lub wniosku.
Opłaty:
- Podania i załączniki do podań, których przedmiotem są skargi i wnioski w rozumieniu przepisów Kodeksu Postępowania Administracyjnego, nie podlegają opłacie skarbowej.
- Nie dotyczy to pism określonych przez strony jako skargi lecz będących w swojej istocie środkami odwoławczymi składanymi w toku instancji.
Miejsce złożenia i odbioru:
- Sekretariat Wójta Gminy Lubrza.
- Osoba składająca skargę lub wniosek otrzymuje odpowiedź w formie pisemnej drogą pocztową lub na życzenie poczta elektroniczną.
- W sprawach skarg i wniosków przyjmują :
a) Wójt Gminy Lubrza – w każdy poniedziałek w godz. od 13ºº do 16ºº po wcześniejszym ustaleniu terminu.
b) Zastępca Wójta Gminy Lubrza – w każdy poniedziałek w godz. od 13ºº do 16ºº po wcześniejszym ustaleniu terminu.
c) Kierownicy referatów oraz pracownicy na samodzielnych stanowiskach - codziennie w godzinach pracy Urzędu Gminy.
Termin odpowiedzi:
- Skargi i wnioski są rozpatrywane bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu miesiąca.
- Skargi i wnioski posłów na Sejm, senatorów i radnych, którzy wnieśli skargę we własnym imieniu albo przekazali do załatwienia skargę innej osoby rozpatruje się w terminie do 14 dni od dnia wniesienia albo przekazania.
Tryb odwoławczy:
- Skargi i wnioski są załatwiane w samodzielnym jednoinstancyjnym postępowaniu uproszczonym.
- Skarżący niezadowolony ze sposobu rozpatrzenia skargi może ponowić skargę. W przypadku nie wskazania w ponownej skardze nowych okoliczności, udzielający odpowiedzi może potrzymać swoje stanowisko.
- Wnioskodawcy niezadowolonemu ze sposobu załatwienia wniosku służy prawo wniesienia skargi.
Uwagi:
- Skargi i wnioski mogą być wnoszone pisemnie lub za pomocą telefaksu, poczty elektronicznej a także ustnie do protokołu.
- Nikt nie może być narażony na jakikolwiek uszczerbek lub zarzut z powodu złożenia skargi lub wniosku albo z powodu dostarczenia materiału do publikacji o znamionach skargi lub wniosku jeżeli działał w granicach prawem dozwolonych.
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity: Dz. U. z 2000r. Nr 98, poz. 1071 z póź.zm.)
- Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 08 stycznia 2002r. w spr. organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. Nr 5, poz. 46)
informację wytworzył(a): |
Helena Dziadkowiec |
za treść odpowiada: |
inż. Krzysztof Halek |
data wytworzenia: |
16 maja 2007 |