Przejdź do treści strony Przejdź do menu Przejdź do wyszukiwarki Przejdź do mapy biuletynu
Kontrast:
Rozmiar czcionki:
Odstępy:
Reset:
Lektor:

Drugi otwarty konkurs ofert na realizację zadania publicznego Gminy Lubrza z zakresu pomocy społecznej, w tym pomoc rodzinom i osobom w trudnej sytuacji życiowej oraz wyrównywania szans tych rodzin i osób na rok 2025

WÓJT GMINY LUBRZA

OGŁASZA OTWARTY KONKURS OFERT

na wsparcie realizacji zadania publicznego Gminy Lubrza z zakresu pomocy społecznej, w tym pomoc rodzinom i osobom w trudnej sytuacji życiowej oraz wyrównywania szans tych rodzin i osób na rok 2025

 

Na podstawie art. 11 ust. 2 i art. 13 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2024 r. poz. 1491) oraz Uchwały Rady Gminy Lubrza Nr  VIII/42/2024 z dnia 20 listopada 2024 r.  w sprawie uchwalenia Rocznego programu współpracy Gminy Lubrza z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na rok 2025, zmienionej Uchwałą Rady Gminy Lubrza Nr IX/51/2024 z dnia 18 grudnia 2024 r., Wójt Gminy Lubrza ogłasza otwarty konkurs ofert.

 

  • Rodzaj zadania:
  1. Opieka nad osobami chorymi, starszymi, niepełnosprawnymi.
  • Wysokość środków publicznych przeznaczonych na realizację zadania:
  1. Na realizację wyżej wymienionego zadania przeznacza się kwotę - 35 000,00 zł.
  2. Podstawą do uruchomienia w/w środków finansowych będzie umowa zawarta pomiędzy Wójtem Gminy Lubrza a podmiotem wykonującym zadanie publiczne.
  • Zasady przyznawania dotacji
  1. Zasady przyznawania dotacji na realizację w/w zadań określają przepisy ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie oraz ustawy o finansach publicznych.
  2. Podmiotami uprawnionymi do złożenia oferty są:
  1. organizacje pozarządowe w rozumieniu ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.
  2. podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.
  1. Przyznanie dotacji na realizację zadania nastąpi na podstawie umowy z podmiotem, którego oferta zostanie wybrana na zasadach określonych w ustawie z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie zawartej w terminie 14 dni od rozstrzygnięcia konkursu.
  2. O przyznanie dotacji nie mogą ubiegać się podmioty prowadzące działalność dla osiągania zysku.
  3. Oferent powinien być podmiotem uprawnionym według punktu III.2 oraz prowadzić działalność na rzecz mieszkańców Gminy Lubrza.
  4. Oferty należy składać na formularzu zgodnym z załącznikiem nr 1 do rozporządzenia Przewodniczącego Komitetu do spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz. U. z .
  5. Oferta złożona przez podmiot ubiegający się o przyznanie dotacji na realizację zadania powinna zawierać elementy określone w art. 14 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.
  6. Postępowanie konkursowe jest ważne, jeżeli na dane zadanie konkursowe zostanie złożona co najmniej jedna oferta.

 

  • Termin i warunki realizacji zadania
  1. Termin realizacji zadania: od dnia podpisania umowy do 31 grudnia 2025 r.
  2. Miejsce realizacji zadania: teren Gminy Lubrza.
  3. Zadania winny być zrealizowane z najwyższą starannością zgodnie z zawartą umową oraz obowiązującymi standardami.
  4. Podmiot składający ofertę winien wykonywać zadania samodzielnie, posiadać możliwości kadrowe i techniczne do realizacji zadania. Posiadać doświadczenie w realizacji w/w zadań, posiadać środki własne na udział w realizacji zadań.
  5. Rodzaj wydatków jakie mogą być pokrywane z dotacji:
  1. wynagrodzenia pracowników,
  2. pokrycie wydatków administracyjnych, zakup sprzętu i wyposażenia, materiałów medycznych, zakup odzieży ochronnej i roboczej, środków czystości, materiałów biurowych, paliwa,
  3. różne opłaty i składki,
  4. usługi medyczne,
  5. koszty mediów poniesione na realizację w/w zadań,
  6. koszty związane z zapewnieniem dostępności przy realizacji zadania publicznego.
  1. Z dotacji nie mogą być pokrywane wydatki na:
  1. remonty budynków,
  2. zakupy inwestycyjne,
  3. działalność gospodarczą.
  1. Szczegółowe zasady realizacji i rozliczenia zadania określi umowa zawarta pomiędzy podmiotem a Wójtem Gminy Lubrza zgodna z załącznikiem nr 3 do rozporządzenia Przewodniczącego Komitetu do spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz. U. z .
  2. Przewiduje się możliwość dokonywania zmian w kosztorysie na podstawie aneksu do umowy. .
  3. Przy wykonywaniu zadania publicznego Zleceniobiorca zobowiązany będzie, zgodniez ustawą z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz.U. 2024, poz. 1411), zapewnić dostępność osobom ze szczególnymi potrzebami. Dostępność musi być zapewniona co najmniej w minimalnym wymiarze,o którym mowa w art. 6 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępnościosobom ze szczególnymi potrzebami. Dotyczy to także stron internetowych i aplikacji jakie będą wykorzystywane do realizacji zadania, które spełniają wymagania określonew ustawie z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępnościcyfrowej stron internetowychi aplikacjimobilnych podmiotów publicznych. Zgodnie z art. 7 ust 1 ustawy o zapewnianiu dostępności, w indywidualnym przypadku, jeżeli oferent nie jest w stanie,w szczególności ze względów technicznych lub prawnych, zapewnić dostępności osobie ze szczególnymi potrzebami w zakresie, o którym mowa w art. 6 pkt 1 i 3 (minimalne wymagania w zakresie dostępności architektonicznej i informacyjno-komunikacyjnej), Oferent ten jest obowiązany zapewnić takiej osobie dostęp alternatywny. Informacjeo projektowanym poziomie zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w ramach zadania w obszarze architektonicznym, cyfrowym, komunikacyjno-informacyjnym lub przewidywanych formach dostępu alternatywnego oferent powinien zawrzeć w sekcji VI oferty – inne działania mogące mieć znaczenie przy ocenie oferty. Ewentualne bariery w poszczególnych obszarach dostępności i przeszkody w ich usunięciu powinny zostać szczegółowo opisane i uzasadnione wraz z określoną szczegółowo ścieżką postępowania w przypadku dostępu alternatywnego.
  • Termin składania ofert
  1. Oferty należy składać w nieprzekraczalnym terminie do dnia 11 lutego 2025 r. w zaklejonych kopertach z napisem
    „Otwarty konkurs ofert na realizację zadania pn. Opieka nad osobami chorymi, starszymi, niepełnosprawnymi” w sekretariacie Urzędu Gminy w Lubrzy ul. Wolności 73 w godzinach od 7:00 do 15:00 lub pocztą na w/w adres. Liczy się data wpływu.
  2. Oferty niekompletne i złożone po terminie nie będą rozpatrywane.
  3. Szczegółowych informacji można uzyskać pod nr tel. (77) 407 46 50 lub e-mail
  • Tryb i kryteria stosowane przy wyborze ofert oraz termin dokonania wyboru ofert
  1. Rozstrzygnięcie konkursu nastąpi w terminie 30 dni od końcowego terminu składania ofert.
  2. Oceny ofert dokona komisja konkursowa powołana zarządzeniem Wójta Gminy Lubrza. Wyboru dokona Wójt Gminy Lubrza po zapoznaniu się z opinią komisji konkursowej.
  3. W toku rozpatrywania ofert, oferenci mogą być poproszeni o złożenie dodatkowych dokumentów, informacji lub wyjaśnień.
  4. Podstawą przyznania dotacji wybranemu oferentowi oraz szczegółowe warunki realizacji i rozliczenia zadania określi umowa zawarta między Wójtem Gminy Lubrza a wybranym podmiotem zgodna z załącznikiem nr 3 do rozporządzenia Przewodniczącego Komitetu do spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz. U.                     z 2018 r. poz. 2057).
  5. Kryteria stosowane przy wyborze ofert:
  • w zakresie oceny formalnej (każde kryterium punktowane od 0 do 2),
    • oferent kwalifikuje się do złożenia oferty,
    • oferta złożona w terminie,
    • oferta złożona na właściwym formularzu, kompletna, posiada wszystkie załączniki,
  • w zakresie oceny merytorycznej (każde kryterium punktowane w skali od 0 do 3 )
    • oferent wykonuje zadania samodzielnie,
    • oferent posiada możliwości kadrowe i techniczne do realizacji zadania,
    • oferent posiada doświadczenie w realizacji zadania,
    • oferent posiada program realizacji zadania,
    • złożona oferta jest przejrzysta, zrozumiała, opis działań realistyczny, efektywny budżet, przekonujące rezultaty i spodziewane efekty,
    • zgodność oferowanego zadania z zadaniamiokreślonymi w otwartym konkursie ofert,
    • dotychczasowa współpraca podmiotu z Gminą Lubrza (terminowość, rzetelność, sposób rozliczenia dotacji),
    • zasadność wydatkowania środków, ocena przedstawionej kalkulacji kosztów,
    • sposób spełnienia wymogów dotyczących dostępności.
  1. Wyniki konkursu ofert zostaną podane do publicznej wiadomości.
  2. O podjętej decyzji składający ofertę powiadamiany jest pisemnie.
  3. Od podjętych decyzji nie przysługuje odwołanie.
  • Zrealizowane przez Gminę Lubrza zadania publiczne tego samego rodzaju w roku ogłoszenia konkursu i w roku poprzednim i ich koszty

W roku 2023 powyższe zadanie było realizowane przez CARITAS Diecezji Opolskiej, koszt zadania wg oferty 80 905,00 zł, wysokość przyznanej dotacji wynosiła – 25 000,00 zł.

W roku 2024 powyższe zadanie jest realizowane przez CARITAS Diecezji Opolskiej, koszt zadania wg oferty 72 347,00 zł, wysokość przyznanej dotacji wynosiła – 31 000,00 zł.

 

 

 

                                                                Wójt Gminy

                                                                                                                                                                    Damian Drabik