Drugi otwarty konkurs ofert na realizację zadania publicznego Gminy Lubrza z zakresu pomocy społecznej, w tym pomoc rodzinom i osobom w trudnej sytuacji życiowej oraz wyrównywania szans tych rodzin i osób na rok 2025
WÓJT GMINY LUBRZA
OGŁASZA OTWARTY KONKURS OFERT
na wsparcie realizacji zadania publicznego Gminy Lubrza z zakresu pomocy społecznej, w tym pomoc rodzinom i osobom w trudnej sytuacji życiowej oraz wyrównywania szans tych rodzin i osób na rok 2025
Na podstawie art. 11 ust. 2 i art. 13 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2024 r. poz. 1491) oraz Uchwały Rady Gminy Lubrza Nr VIII/42/2024 z dnia 20 listopada 2024 r. w sprawie uchwalenia Rocznego programu współpracy Gminy Lubrza z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na rok 2025, zmienionej Uchwałą Rady Gminy Lubrza Nr IX/51/2024 z dnia 18 grudnia 2024 r., Wójt Gminy Lubrza ogłasza otwarty konkurs ofert.
- Rodzaj zadania:
- Opieka nad osobami chorymi, starszymi, niepełnosprawnymi.
- Wysokość środków publicznych przeznaczonych na realizację zadania:
- Na realizację wyżej wymienionego zadania przeznacza się kwotę - 35 000,00 zł.
- Podstawą do uruchomienia w/w środków finansowych będzie umowa zawarta pomiędzy Wójtem Gminy Lubrza a podmiotem wykonującym zadanie publiczne.
- Zasady przyznawania dotacji
- Zasady przyznawania dotacji na realizację w/w zadań określają przepisy ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie oraz ustawy o finansach publicznych.
- Podmiotami uprawnionymi do złożenia oferty są:
- organizacje pozarządowe w rozumieniu ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.
- podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.
- Przyznanie dotacji na realizację zadania nastąpi na podstawie umowy z podmiotem, którego oferta zostanie wybrana na zasadach określonych w ustawie z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie zawartej w terminie 14 dni od rozstrzygnięcia konkursu.
- O przyznanie dotacji nie mogą ubiegać się podmioty prowadzące działalność dla osiągania zysku.
- Oferent powinien być podmiotem uprawnionym według punktu III.2 oraz prowadzić działalność na rzecz mieszkańców Gminy Lubrza.
- Oferty należy składać na formularzu zgodnym z załącznikiem nr 1 do rozporządzenia Przewodniczącego Komitetu do spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz. U. z .
- Oferta złożona przez podmiot ubiegający się o przyznanie dotacji na realizację zadania powinna zawierać elementy określone w art. 14 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.
- Postępowanie konkursowe jest ważne, jeżeli na dane zadanie konkursowe zostanie złożona co najmniej jedna oferta.
- Termin i warunki realizacji zadania
- Termin realizacji zadania: od dnia podpisania umowy do 31 grudnia 2025 r.
- Miejsce realizacji zadania: teren Gminy Lubrza.
- Zadania winny być zrealizowane z najwyższą starannością zgodnie z zawartą umową oraz obowiązującymi standardami.
- Podmiot składający ofertę winien wykonywać zadania samodzielnie, posiadać możliwości kadrowe i techniczne do realizacji zadania. Posiadać doświadczenie w realizacji w/w zadań, posiadać środki własne na udział w realizacji zadań.
- Rodzaj wydatków jakie mogą być pokrywane z dotacji:
- wynagrodzenia pracowników,
- pokrycie wydatków administracyjnych, zakup sprzętu i wyposażenia, materiałów medycznych, zakup odzieży ochronnej i roboczej, środków czystości, materiałów biurowych, paliwa,
- różne opłaty i składki,
- usługi medyczne,
- koszty mediów poniesione na realizację w/w zadań,
- koszty związane z zapewnieniem dostępności przy realizacji zadania publicznego.
- Z dotacji nie mogą być pokrywane wydatki na:
- remonty budynków,
- zakupy inwestycyjne,
- działalność gospodarczą.
- Szczegółowe zasady realizacji i rozliczenia zadania określi umowa zawarta pomiędzy podmiotem a Wójtem Gminy Lubrza zgodna z załącznikiem nr 3 do rozporządzenia Przewodniczącego Komitetu do spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz. U. z .
- Przewiduje się możliwość dokonywania zmian w kosztorysie na podstawie aneksu do umowy. .
- Przy wykonywaniu zadania publicznego Zleceniobiorca zobowiązany będzie, zgodniez ustawą z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz.U. 2024, poz. 1411), zapewnić dostępność osobom ze szczególnymi potrzebami. Dostępność musi być zapewniona co najmniej w minimalnym wymiarze,o którym mowa w art. 6 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępnościosobom ze szczególnymi potrzebami. Dotyczy to także stron internetowych i aplikacji jakie będą wykorzystywane do realizacji zadania, które spełniają wymagania określonew ustawie z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępnościcyfrowej stron internetowychi aplikacjimobilnych podmiotów publicznych. Zgodnie z art. 7 ust 1 ustawy o zapewnianiu dostępności, w indywidualnym przypadku, jeżeli oferent nie jest w stanie,w szczególności ze względów technicznych lub prawnych, zapewnić dostępności osobie ze szczególnymi potrzebami w zakresie, o którym mowa w art. 6 pkt 1 i 3 (minimalne wymagania w zakresie dostępności architektonicznej i informacyjno-komunikacyjnej), Oferent ten jest obowiązany zapewnić takiej osobie dostęp alternatywny. Informacjeo projektowanym poziomie zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w ramach zadania w obszarze architektonicznym, cyfrowym, komunikacyjno-informacyjnym lub przewidywanych formach dostępu alternatywnego oferent powinien zawrzeć w sekcji VI oferty – inne działania mogące mieć znaczenie przy ocenie oferty. Ewentualne bariery w poszczególnych obszarach dostępności i przeszkody w ich usunięciu powinny zostać szczegółowo opisane i uzasadnione wraz z określoną szczegółowo ścieżką postępowania w przypadku dostępu alternatywnego.
- Termin składania ofert
- Oferty należy składać w nieprzekraczalnym terminie do dnia 11 lutego 2025 r. w zaklejonych kopertach z napisem
„Otwarty konkurs ofert na realizację zadania pn. Opieka nad osobami chorymi, starszymi, niepełnosprawnymi” w sekretariacie Urzędu Gminy w Lubrzy ul. Wolności 73 w godzinach od 7:00 do 15:00 lub pocztą na w/w adres. Liczy się data wpływu. - Oferty niekompletne i złożone po terminie nie będą rozpatrywane.
- Szczegółowych informacji można uzyskać pod nr tel. (77) 407 46 50 lub e-mail
- Tryb i kryteria stosowane przy wyborze ofert oraz termin dokonania wyboru ofert
- Rozstrzygnięcie konkursu nastąpi w terminie 30 dni od końcowego terminu składania ofert.
- Oceny ofert dokona komisja konkursowa powołana zarządzeniem Wójta Gminy Lubrza. Wyboru dokona Wójt Gminy Lubrza po zapoznaniu się z opinią komisji konkursowej.
- W toku rozpatrywania ofert, oferenci mogą być poproszeni o złożenie dodatkowych dokumentów, informacji lub wyjaśnień.
- Podstawą przyznania dotacji wybranemu oferentowi oraz szczegółowe warunki realizacji i rozliczenia zadania określi umowa zawarta między Wójtem Gminy Lubrza a wybranym podmiotem zgodna z załącznikiem nr 3 do rozporządzenia Przewodniczącego Komitetu do spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz. U. z 2018 r. poz. 2057).
- Kryteria stosowane przy wyborze ofert:
- w zakresie oceny formalnej (każde kryterium punktowane od 0 do 2),
- oferent kwalifikuje się do złożenia oferty,
- oferta złożona w terminie,
- oferta złożona na właściwym formularzu, kompletna, posiada wszystkie załączniki,
- w zakresie oceny merytorycznej (każde kryterium punktowane w skali od 0 do 3 )
- oferent wykonuje zadania samodzielnie,
- oferent posiada możliwości kadrowe i techniczne do realizacji zadania,
- oferent posiada doświadczenie w realizacji zadania,
- oferent posiada program realizacji zadania,
- złożona oferta jest przejrzysta, zrozumiała, opis działań realistyczny, efektywny budżet, przekonujące rezultaty i spodziewane efekty,
- zgodność oferowanego zadania z zadaniamiokreślonymi w otwartym konkursie ofert,
- dotychczasowa współpraca podmiotu z Gminą Lubrza (terminowość, rzetelność, sposób rozliczenia dotacji),
- zasadność wydatkowania środków, ocena przedstawionej kalkulacji kosztów,
- sposób spełnienia wymogów dotyczących dostępności.
- Wyniki konkursu ofert zostaną podane do publicznej wiadomości.
- O podjętej decyzji składający ofertę powiadamiany jest pisemnie.
- Od podjętych decyzji nie przysługuje odwołanie.
- Zrealizowane przez Gminę Lubrza zadania publiczne tego samego rodzaju w roku ogłoszenia konkursu i w roku poprzednim i ich koszty
W roku 2023 powyższe zadanie było realizowane przez CARITAS Diecezji Opolskiej, koszt zadania wg oferty 80 905,00 zł, wysokość przyznanej dotacji wynosiła – 25 000,00 zł.
W roku 2024 powyższe zadanie jest realizowane przez CARITAS Diecezji Opolskiej, koszt zadania wg oferty 72 347,00 zł, wysokość przyznanej dotacji wynosiła – 31 000,00 zł.
Wójt Gminy
Damian Drabik